Klachtenregeling

Heb je een klacht over HuurExpert.nl?

Ondanks dat wij ons uiterste best doen om gebruikers zo goed mogelijk van dienst te zijn kan het voorkomen dat we niet iedereen naar volledige tevredenheid kunnen helpen.

Mocht je ergens ontevreden over zijn dan kan je dat hier doorgeven. Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn vragen wij jou zoveel mogelijk informatie mee te sturen met betrekking tot jouw klacht.

Klachten worden uitsluitend door onze eigen medewerkers afgehandeld. Wij zullen jouw klacht in behandeling nemen en uiterlijk binnen vijf werkdagen een reactie geven. Hoe specifieker je jouw klacht omschrijft hoe sneller wij je van dienst kunnen zijn.

Hoe versnel je de klachtafhandelingsprocedure?

Om je zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn hebben wij een compleet beeld nodig van de situatie waar de klacht uit ontstaan is.

Om je klacht in behandeling te kunnen nemen, vragen wij je alle informatie op deze pagina goed te lezen en ons juiste en volledige informatie te verstrekken. Als bepaalde informatie ontbreekt of onduidelijk is, kan het zijn dat wij je mogelijk niet optimaal van dienst kunnen zijn of de klacht zelfs helemaal niet in behandeling kunnen nemen.

Wat is er gebeurd?

Simpelweg sturen dat je niet tevreden bent, stelt ons niet in staat om je te helpen.
Geef daarom een duidelijke schets van de situatie waar de klacht uit ontstaan is.

Wat had je verwacht?

Klachten komen doorgaans voort uit teleurstellingen en teleurstellingen ontstaan weer door verwachtingen.
Het is daarom van belang om te begrijpen wat je had verwacht, dus hoe je de situatie graag anders had gezien.

Wanneer is het gebeurd?

Geef exacte data (en zelfs tijdstippen) bij de gebeurtenissen. Bijvoorbeeld moment van inschrijving, reactie, betaling, etc.

Indienen klacht

Bij het indienen van de klacht, dienen wij te weten waar het over gaat.

Heb je een klacht over:

  • contact met de verhurende partij
  • een woning of het overzicht
  • je account of lidmaatschap

Lees onderstaande informatie goed door, alvorens je klacht in te dienen.

Contact met verhurende partij

HuurExpert.nl brengt het totaalaanbod van alle huurhuizen in Nederland in kaart. HuurExpert.nl is dan ook een zoekmachine en geen makelaar.

Je bepaalt zelf hoe je communiceert met de verhuurder van een woning. Wij kunnen niet garanderen of de verhuurder reageert, wij bemiddelen niet.

Door de enorme krapte op de markt van huurwoningen, komt het zeer regelmatig voor dat er enorm veel belangstelling is voor een bepaalde woning. De verhuurder kan daarom honderden reacties binnenkrijgen. Helaas komt het daarom voor dat niet alle reacties beantwoord worden. Gezien de verhuurder bepaalt hoe en of hij een reactie beantwoordt, is dit niet iets waar HuurExpert.nl invloed op heeft.

Zoals reeds aangegeven zijn wij geen bemiddelaar of verhuurder. Wij verzamelen het aanbod en proberen zo woningzoekenden en verhuurders bij elkaar te brengen.

De communicatie tussen beiden partijen loopt dan ook niet via ons. Vanuit HuurExpert.nl kun je met een betaald account in contact komen met een verhuurder, hoe de communicatie verder verloopt is aan beide partijen.

Woning of het aanbod

Middels onze technologie vergroten wij de kansen van woningzoekenden. Ook besparen wij veel tijd zodat je niet dagelijks zelf tientallen websites hoeft af te struinen.

Geen geschikte woningen

Wij bieden dus de mogelijkheid om sneller tot een huurwoning te kunnen komen, daar staat onze dienst voor. Logischerwijs kunnen wij niet garanderen dat je ook een huurhuis vindt. Dat is voor een groot deel afhankelijk van je eigen voorkeur, wensen en eisen en uiteraard ook afhankelijk van de eisen die verhuurders stellen.

Je bepaalt dus zelf welke eisen je stelt aan een huis en daarmee waarop er gezocht moet worden. Probeer jouw zoekprofiel aan te passen, misschien is er simpelweg geen woning beschikbaar die aan jouw eisen voldoet. Wij zullen er alles aan doen om zoveel mogelijk woningen te vinden die matchen met je zoekprofiel.

Fout m.b.t. woning melden

Ondanks dat wij ons enorm inzetten om alle informatie zo kloppend en up-to-date mogelijk te houden, kunnen wij niet garanderen dat alle informatie altijd compleet foutloos is.

Naast onze eigen inspanningen, zijn wij ook afhankelijk van hoe informatie ingevoerd is en bijgewerkt wordt door bijvoorbeeld de verhurende partij. Mocht je een fout ontdekken, laat het ons vooral weten. Vanuit Opties (rechtsboven) bij een woning, kun je klikken op Fout melden om de fout bij de woning aan ons door te geven.

Je account of lidmaatschap

Vanuit Mijn Account kun je altijd je gegevens aanpassen en ook op ieder gewenst moment je account opheffen met een druk op de knop.

Indien je dat liever hebt, kun je ons ook altijd een e-mail sturen, dan maken wij het voor je in orde. In vrijwel alle gevallen handelen wij e-mails binnen één (werk)dag af, vaak zelfs dezelfde dag nog.

Wanneer je je betaalde account opheft, zullen er ook geen betalingen meer plaatsvinden voor toekomstige periodes.

Standaard wordt je inschrijving steeds maar met dezelfde periode verlengd, hierover krijg je ook als reminder een e-mail enkele dagen voor de eerste verlenging. Indien de periode is begonnen voordat je hebt opgezegd, ben je verplicht de gestarte periode nog te betalen. Indien je hebt opgezegd voordat een nieuwe periode is ingedaan kan je geen gebruik meer maken van een nieuwe periode en hoef je hier niet voor te betalen.

Andere klacht

Indien je klacht over iets anders gaat, dan hier boven beschreven staat, laat het ons dan weten door een e-mail te sturen naar support@huurexpert.nl

Veertien dagen herroepingsrecht

Wanneer je je betaalde account geactiveerd hebt, heb je vanaf het moment van betaling veertien dagen lang recht om je betaalde account te herroepen.

Wanneer je dat op dezelfde dag doet als de dag van betaling, en daarmee in principe geen gebruik hebt gemaakt van je betaalde account, is de herroeping kosteloos.

Indien je later je betaalde account gaat herroepen, kan HuurExpert.nl naar rato (vanaf het moment van betalen tot de dag van de herroeping) kosten in rekening brengen.

Je kunt je betaalde account herroepen door het modelformulier voor ontbinding in te vullen en naar ons te e-mailen support@huurexpert.nl of door het ingevulde formulier per post op te sturen naar Konnetlaantje 4, 1435 HW te Rijsenhout.

Blijf op de hoogte

Ontvang dagelijks e-mail met woningen #if ($data.city) uit $data.city#end

  • Als je op Inschrijven klikt, maak je een GRATIS account aan en ga je akkoord met de voorwaarden.

    Mocht je dat willen, kun je op ieder gewenst moment zelf upgraden naar een betaald account.
    Meer informatie over onze Diensten